24 Ocak 2018 Çarşamba

Memento | Film


Gözlerinizi kapattığınız zaman dünya yok olmuyor öyle değil mi?
-Memento (Leonard Shelby)

Merhabalar arkadaşlar.
Bir süre hiç film izleyemedim. Üç ay içinde bir iki tane izledim, onları da hangi kafayla izlediysem hatırlayamıyorum bile. :D

Bu tatilde ise hemen, çok izlemek istediğim ama sakin bir kafayla izlemeyi planladığım 'Memento'yu izledim. Türkçe ismini Akıl Defteri olarak belirlemişler. (Belirlemişler diyorum çünkü film isimleri çevrilmiyor, belirleniyor. :)

Başarılı yönetmen Christopher Nolan tarafından 2000 yılında çekilen psikolojik gerilim filmi. Hatta fazla psikolojik, daha doğrusu fazla kafa karıştırıcı. Filmin en önemli özelliği, sondan başlaması. Evet film sondan başlıyor, bir ileri bir geri kafa bırakmıyor insanda, tabiri caizse. :D
Filmin başrolü Lenny (böyle denilmesinden hiç haz etmiyor kendisi), karısının ölümünden sonra kısa süreli hafıza kaybı oluşturan bir hastalığa yakalanıyor. Yani, her gün, bir önceki gün yaşadıklarını ya da az önce yaşadıklarını unutuyor. Her sabah çoğu şeyi unutmuş olarak uyanıyor. Ani bir ses bir şeyleri unutmasına neden olabiliyor. Bazı şeyleri hatırlamak için de vücudunu defter gibi kullanıyor. Kendisi hakkında, asla unutmaması gereken gerçekler hakkında vücuduna durmadan dövme yapıyor. Bazen de elinde bir polaroid fotoğraf makinesi, çekiyor o anın ya da kişinin fotoğrafını, yazıyor altına ne olduğunu. Baktıkça hatırlıyor.
Film kısaca şunu anlatıyor; Lenny'in karısı öldürülüyor (!), Lenny hafıza sorunu yaşamaya başlıyor ve karısının katilini arıyor. Film, katilin öldürülmesiyle başlıyor.

Yazdıklarımdan kafanız karışmış olabilir, film de böyle, yapacak bir şey yok. :D Filmin yarısına kadar her şey muhteşem. Sondan başlamış olmasına rağmen çok güzel bağlantı kurabiliyorsunuz. Lakin bir süre sonra, kim kimin neyi, kim kime ne yapmış, kafanız güzelleşiyor, bağlantı kurmakta zorlanıyorsunuz. Bu bağlantıları kurabilmek adına ikinci defa izlemeyi düşünüyorum açıkçası. :)

Yazdıkça yazılabilecek, konuştukça konuşulabilecek bir film. Ufak bir not olarak yönetmen Nolan, ağabeyi Jonathan Nolan tarafından yazılan Memento Mori isimli kısa hikayeden yola çıkarak bu filmi uyarlamış.
Fragmanı da bırakıyorum buraya. :)

İzleyenlerinizden mutlaka yorum bekliyorum, hakkında söyleyebileceğimiz çok şey olduğunu düşünüyorum çünkü. İzlemeyenlere de kesinlikle tavsiye ediyorum. Bi izleyin tartışalım. :)

İyi akşamlar, iyi seyirler.

9 yorum:

  1. İzlediğim filmlerin arasında ilk 10'a girebilecek güzel filmlerden. Herkes izlemeli bence... *-*

    YanıtlaSil
  2. bu filmi çok severim ama Aamir Khan'ın Ghajini'sini de çok severim :) konuları aynı, hatta birbirlerinden uyarlama gibiler, tavsiye ederim izlemediysen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biliyorum, Ghajini bu filmden uyarlamaymis zaten. :) Izlerim bi ara bakalim. :) tesekkur ederim.

      Sil
  3. Filmi izlemedim de suçlu adam mı? fragmandan öyle bir sonuç çıkardım da :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa ama suclunun asil kim oldugunu soylersem cok buyuk spoiler olmaz mi? Ay zaten en basinda sucluyu olduruyor ya :D

      Sil
    2. Hımm en iyisi izleyeyim ben:)

      Sil
  4. Ben izlemedimm. Bakayım muhakkak, teşekkürler Nermiinn :)

    YanıtlaSil
  5. iyi film ivit yaaa, çekim tarzı yeter diy mi, denişik :)

    YanıtlaSil