2 Temmuz 2017 Pazar

Top 5 Kitap Listesi | Kitaplar

Merhabalar arkadaşlar. Bu yazıyı şu an benim için tamamen farklı bir şehirde, alışkın olduğum bir ortamda yazıyorum. 15 saat yolculuğun ardından bu sabah itibariyle Bursa'dayım ve ne kadar süreyle burada olacağım belli değil. Ama ben Bursa'yı çok sevdim. Şu anda da Görükle Starbuckstayım. :D

Şu ana kadar okuduğum kitaplardan en çok beğendiklerimi, beni en fazla etkileyenleri sizlerle de paylaşmak istedim. :) Bu kitapların yazıları blogda da mevcut. Hepsinin linkini ekliyorum. Kitapların isimlerine tıklayarak detaylı yazılarına ulaşabilirsiniz.

1. H. N. ATSIZ - Ruh Adam: Tek kelime ile 'muhteşem'. Hayatımda okuduğum, beni en en en fazla etkileyen, düşündüren, allak bullak eden bir kitap Ruh Adam. Tekrar tekrar okumayı düşündüğüm bir kitap.

2. Nazan BEKİROĞLU - Nar Ağacı: Bu kitabın beni çok etkilemesinin en büyük nedeni 'fotoğrafların içinde zamanda yolculuk' yapılıyor olması. Bir fotoğrafa bakıp, zihninde o dönemi canlandırıp, kendinizi o fotoğrafın çekildiği dönemde, o anda bulmayı siz de istemez miydiniz?

3. Mehmed NİYAZİ - Çanakkale Mahşeri: Okuduğum en etkileyici tarih romanı. Yazarın üslubu o kadar güzel ki, kitabı okurken yaşatıyor. Kaç defa kitabı elimden bırakıp, ağlayıp, tekrar okumaya devam etmiştim. Bunu da ilerleyen zamanlarda tekrar okumayı planlıyorum.

4. William GOLDING - Sineklerin Tanrısı: İkinci Dünya Savaşı döneminde bir adaya düşen çocukların adadaki hayatta kalma mücadelelerini anlatıyor. Lider olma çabalarını da... Bu lider olma çabaları sırasında her çocuğun ayrı bir karakteri, günümüz insanlarının karakterlerini yansıtmış oluyor. Her zaman saf iyi ya da saf kötünün olmadığını, her iyinin içinde bir kötülük, her kötülüğün içinde de bir iyilik olduğunu vurgulayan bu eser gerçekten okunmaya değiyor ve böyle bir listede yer almayı da hak ediyor.

5. Jose SARAMAGO - Bilinmeyen Adanın Öyküsü: Her ne kadar 58 sayfalık bir eser de olsa, içerdiği anlam ve bıraktığı his 580 sayfalık bir esere bedel diyebilirim. Bilinmeyen bir adaya mı yoksa bilinmeyen içimize mi yolculuk ediyoruz?

Not: 5 kitabın da fotoğrafta yer almamasının nedeni; diğer üç kitap arkadaşlarıma aitti ve ben bu fotoğrafı çekerken kitapları sahiplerine çoktaan teslim etmiştim. :)

Bu tarz Top 5 listesi oluşturmaya zamanla devam etmeyi düşünüyorum. İlk olarak dediğim gibi benim için çok anlamlı olan eserleri yazmak istedim. Umarım beğenirsiniz. İyi okumalar!

16 yorum:

  1. Bunlardan Sineklerin Tanrısını merak ediyorum. Diğerlerini okudum.Gerçekten güzel kitaplar.Emeğinize sağlık.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kisa zamanda onu da okumalisiniz. :) Tesekkur ederim. 💕

      Sil
  2. Bursa'ya gitmişsinn Nerminn! :) Çok istiyordun sonunda kavuşmuşsun ^-^ Bol bol gez benim yerime de, Bursa'da Kozahan,kapalı çarşı oralara git muhakkak.. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Tugcee :) Sana soyledigim de gitme ihtimalim vardi ama net degildi. Uc gun once kesinlesti veee su an Bursadayim. Tamamdir tavsiyelerine uyacagim. 😉💕

      Sil
  3. Sineklerin Tanrısı okumak istediklerimden :) Kitaplığımda var aslında birde fırsatını bulabilsem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapliginda da varsa, yakin zamanda okunacaklar listende de olmali. :)

      Sil
  4. Jose Saramago çok severim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi yazan bir yazar gerçekten de!

      Sil
  5. Tavsiyeler için teşekkürler canım 😊

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel kitaplar paylaşım için teşekkürler :)) Blogger keşifden geliyorum bana da beklerim :))
    http://ciltvemakyajbakimim.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  7. İçlerinden bir tek Sineklerin Tanrısı'nı okumuşum ve benim de çok sevdiğim bir kitap :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Digerlerini de okumalisiniz oyleyse :) Evet gercekten cok iyi bir kitap :)

      Sil