31 Temmuz 2017 Pazartesi

Biraz Nostalji Yapalım | Filmler

Merhaba arkadaşlar. Biliyorum buraları çok boşladım bu aralar. Çünkü bilgisayarımı elime hiç alamıyorum. Telefonumu da çok sık kullanamıyorum. Yurt dışında yaşayan bir abim var ve onlar şu an Türkiye'ye tatile geldiler. Birlikte vakit geçirdiğimiz ve ben iki bıcırık yeğenimle uğraştığım için bloga ve sizlere çok fazla geri dönüş yapamıyorum. Ama mutlaka telafi edeceğim.

Bugün ise biraz nostalji yapmak ve sizlerle eski Türk Filmlerimizden izlenmesi gerekenlerden birkaç tanesini paylaşmak istedim.
Mutlaka çoğunu izlemişizdir. Ama bu listede hala benim de izlemediğim ama kısa zamanda izlemek istediğim filmler var. Buyurun listemize hep birlikte bakalım. :)

1- Hababam Sınıfı Serisi: Ertem Eğilmez yönetmenliğinde çekilen bu seri kesinlikle her Türk'ün en azından bir kere izlemiş olduğu, izlemediyse bile izlemesi gereken bir seri. Ne kadar izlersek izleyelim sıkmayan, her seferinde eğlendiren, hüzünlendiren bir seri...

2- Uçurtmayı Vurmasınlar: 1989 yapımı olan bu film, Feride Çiçekoğlu'nun aynı isimli kitabından uyarlanmış bir eser. Yaşanan olayların 5 yaşındaki bir çocuğun gözünden anlatıldığı bu film kesinlikle izlenmeli.

3- Süt Kardeşler: 1976 yapımı olan ve yine Ertem Eğilmez yönetmenliğinde çekilen bu film, asla sıkmayan, karmakarışık hale gelen olaylarıyla bizleri sürekli tebessüm ettiren, yeri geldiğinde güldürüp, yeri geldiğinde hüzünlendiren nadide bir eser. :)

4- Selvi Boylum Al Yazmalım: 1978 yapımı ve Atıf Yılmaz tarafından yönetilen Türk Sinema Tarihinin en kaliteli filmlerinden biri. İlyas ve Asya'nın yaralı aşklarını anlatır. Defalarca izlenebilecek nitelikte! Ayrıca Cengiz Aytmatov'un aynı adlı eserinden uyarlanmış bir eser.

5- *Gelin: 1973 - Ömer Lütfi Akad (Yönetmen): Gelin - Düğün - Diyet üçlemesinin ilk filmi.

6- *Vesikalı Yarim: 1968 - Ömer Lütfi Akad (Yönetmen): Halil ile Sabiha'nın hüzünlü aşk öyküsü.

(*)İzlemediklerim

**7- Ah Güzel İstanbul - Sadri Alışık: Sevgili Deep Tone'un önerisi üzerine posta eklenmiştir. :)

Şimdilik bu listeyi bu kadarla bırakıyorum. Yorumlarınızı bekliyorum. :)

24 yorum:

  1. Eski türk filmlerini hep izlemicem diyip izleyenlerdenim. Her seferinde sonunu unutuyorum cunkü 😀 güzel bir konu olmuss canimmm ellerine saglik 😘😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlemeden de olmuyor değil mi ablacım. :) Teşekkür ederim çok. :)

      Sil
  2. Eskilere götürdünüz bizi özellikle Tarık Akan'ın ölümüne inanamıyor insan:(Aniden çekti gitti... Ben bir Türk filmi fanatiğiyim ve favorim TOSUN PAŞA :) milyon kere izledim. Teşekkürler bu güzel paylaşım için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten Tosun Paşa'da muhteşemlerden bir tanesi. :) Evet eskileri de özlüyor insan. Ben teşekkür ederim :)

      Sil
  3. evet birçoğunu izledim ama birkaç tanesini izlemem lazım benimde :)

    YanıtlaSil
  4. Hepsini izledim. Birbirinden harika filmler gerçekten...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle. Eskiler başkadır...

      Sil
  5. Eski filmlerin tadı bambaşka değil mi ya? :)
    Selvi boylum al yazmalımı tekrar mı izlesem şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzle izle. :) Valla doyum olmuyor izlemelere. :D

      Sil
  6. "Gelin"dışındakileri izlemişim. Ama yine izlerim.Türk sinemasının ayrı bir tadı var sanki.Hababam sınıfı arşivlerin olmazsa olmazı.Diğerleri de vazgeçilmezlerden tabii.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Hababam Sınıfı her yerde başı çekiyor zaten. Ama kesinlikle eski Türk filmlerinin tadı çok çok başka. :)

      Sil
  7. Sanırım Hababam Sınıfı serisi benim için her zaman özel kalacak ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım Hababam Sınıfı'nı sevmeyen yok. :D (Olmamalı da!)

      Sil
  8. Çok güzel filmler, insana tatlı bir hüzün veriyorlar. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, gerçekten de öyle. Sevgiler benden efendim. :)

      Sil
  9. baksanaa, bunların arasına bir deee şeyi eklee, ah güzel istanbul, sadri alışııık :)

    YanıtlaSil
  10. Hepsi de güzel filmler gerçekten benim en sevdiklerim süt kardeşler ve hababam sınıfı 😊😀 emeğine sağlık canım benim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de çok harika ikisi de. Benim de ilk sıramda yer alıyorlar gördüğün gibi. :) Teşekkür ederiim, sevgiler benden :)

      Sil
  11. ESki Türk filmlerine bayılırım, Kınalı Yapıncak geldi mesela aklıma, ah ah, devamını bekliyoruz Nermin'cim, eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa Kinali Yapincak :) Kac defa izlemisimdir onu da. :) Tesekkur ederim canim. 😊

      Sil
  12. Eski Türk filmlerini çok seviyorum ve günümüz Türk filmlerinden sanatsal olarak daha üstün görüyorum. Ellerinize saglık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle oyle. Daha kaliteliler.

      Sil