20 Mayıs 2017 Cumartesi

Eyfel Kulesi Kadar Kocaman Bir Bulutu Yutan Küçük Kız | Kitap

Yürek, hep yanımızda olsunlar ve hayat bizi nereye sürüklerse onları da yanımızda taşıyalım diye tüm sevdiklerimizi içine kapattığımız büyük bir dolaptı.
-Romain Puertolas | Eyfel Kulesi Kadar Kocaman Bir Bulutu Yutan Küçük Kız 

Merhabalar. Bugün son zamanlarda okuduğum en güzel kitaplardan birini paylaşacağım sizinle.
Eyfel Kulesi Kadar Kocaman Bir Bulutu Yutan Küçük Kız. Adı ne kadar da uzun değil mi?
Ve de çok tatlış. :)
Sevgili Kız Kardeşlerin önerisi üzerine aldığım ve çok alışık olmadığım bir tarzda ama yine de çok severek okuduğum bir kitap.

Romain Puertolas tarafından yazılmış.

Adına bakınca siz ne düşünüyorsunuz bilmiyorum ama ben ilk duyduğumda komik bir masalımsı bir şey bekledim. Aslında nasıl bir şey beklediğimi çok da net ifade edemiyorum ama beklediğim şey, olan şey değildi. Yani kitap düşüncemin neredeyse tam zıttıydı.
Yazara kocaman tebriklerimi sunuyorum, böyle bir durumu, böyle güzel anlatabildiği, acı bir olayı böylesine eğlenceli ve hayatla barışık bir hale getirebildiği için.

Evet aslında Eyfel Kulesi Kadar Kocaman Bir Bulutu Yutan Küçük Kız bir olayın, bir durumun benzetmesi. Sadece bu değil, 'ağızdan çilek reçeli çıkması, ekmeğin reçelli tarafının yere düşmesi', bunlar da kitabın birer benzetmesi.
Neler olduğunu, neler yaşandığını anlatmayı o kadar çok istiyorum ki şu an, ama anlatırsam kitabın tüm büyüsü bozulacak. Bir modern zaman masalı değil bu kitap, modern zaman masalına dönüştürülmüş bir gerçeklik hikayesi aslında. 

Okurken bir anlatıcı ve dinleyici olduğunu göreceksiniz. Biz okurlar da aynı kitaptaki dinleyicinin verdiği gibi tepkiler veriyoruz okurken. 'Hadii geç bunları, sonra ne oldu?' dercesine. Sonuna gelince de bir şaşkınlık!
Evet şahsen benim ağzım ufaktan bir açık kalmadı değil. 


Kitabın kapak yazısını da buraya bırakıyorum.

Tebligat Noktagil, babasından kalan mayonez tarifini mükemmelleştirmekten başka bir hırsı olmayan, altı ayak parmaklı, Parisli genç bir kadın postacıdır. Günün birinde, Marakeş'e yaptığı seyahatte tanıştığı ve evlat edinmek istediği hasta, küçük kız Zehra'yı almak üzere yola çıkmasıyla birlikte tüm hayatı derinden sarsılır. O talihsiz gün, İzlanda'daki kimsenin adını söyleyemediği yanardağ patlar ve kül bulutları Avrupa'da tüm uçuşların iptal olmasına neden olur. Farklı bir ulaşım yolu arayan Tebligat'ın nefes kesen macerası da böylece başlar. Julio Iglesias dinlemeye meraklı Budist rahiplerden devlet başkanlarına, çok farklı insanlarla karşılaştığı bu macera, sürekli daha garip bir hal alır. 

Yayımlanır yayımlanmaz büyük bir başarı elde eden Bir Ikea Dolabında Mahsur Kalan Hint Fakiri'nin Olağanüstü Yolculuğu'nun yazarı Romain Puértolas'ın bu kitabı fantezilerle dolu, duygusal ve bir o kadar da eğlenceli bir peri masalı, sevginin kanatlandırdığı bir kadının hikâyesi. 

Peki ya siz, uçmaya hazır mısınız?


Şunu da söylemeden geçmeyeceğim, bu kitap bana 'hayatla barışık olmak gerektiğini, kötü şeyleri bile güzel görebileceğimizin mümkün olduğunu ve ne kadar dolaylı da olsa, bir şeye inanırsak ve onun için çabalarsak, bunu başarabileceğimizi' gösterdi.

Kitabın en sevdiğim özelliklerinden birisi de, başka yazarlardan, sanatçılardan da ufak alıntıların geçiyor olması. İçerisinden onlarca alıntı yapılabilecek bir kitap. 
Birkaç alıntı:
-Çünkü yaşam sürdüğü müddetçe umut vardı ve insanlar olduğu müddetçe de aşk olacaktı.
-Bir yaşamın hiçbir ağırlığı yoktur. Yer çekimine tabi olan gezegenimizde bile. Bir müddet yaşarız işte, hastalık gelip bizi bulana ve kendisiyle birlikte yıldızlı tavana yükseltene dek.

Bu güzel peri masalını okumanızı öneririm. Özellikle de uçmayı hayal edenler. Çünkü okurken siz de uçabilirsiniz. :) 

26 yorum:

  1. Bu kitap merak ettiklerim arasındaydı.Ona ilk rastladığımda masalımsı​ bir kitap mı acaba diye düşünmüştüm.Şimdi daha da merak ettim.Listeme ekleyeyim.Okunacaklar listesi her geçen gün artıyor.Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gercekten cok ilgi cekici bir kitap cunku. :) Tesekkur ederim, sevgiler.

      Sil
  2. Çok merak uyandırıcı bir kitaba benziyor. Daha kapağına bakınca bile bende bir merak uyandırdı doğrusu! Defterime not ettim,teşekkürler,sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyle gercekten. Zaten insanin, kapagina ve adina bakinca alasi geliyor kitabi. :D Sevgileer :)

      Sil
  3. Gerçekten ne uzun bir isim o ya , okuyana kadar bir satır gitti :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah ya ben de birine kitabin adini soylerken useniyorum. :D Bitmiyor..

      Sil
  4. Alışveriş diyetim biterse benim de listemde kapağı rengi her şeyiyle kendine çeken bir kitap :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyleyse bu kitap alisveris diyetinin bitmesini bekliyor. :)

      Sil
  5. Kitabin ismini bende begendim canım.Daha önceki yazindada geçirmistin o zamanda begendigimi söylemistim. Bu basliktan bile ne kadar farklı bir yazar oldugunu belli ediyor zaten 💕😘 dimiiii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy evet ablacim. :) Begenilmeyecek gibi degil kii!

      Sil
  6. Ürün yerlestirme yapilmis gibi bir isim, içeriginde reklam sezdim 😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahha Aynen reklam kokan hareketler iceriyor gibi :D

      Sil
  7. Merhaba.
    Bende DR'ın kampanyasından almıştım bu kitabı, henüz okumaya sıra gelmedi ama nedense ismi ve kapak fotoğrafı çok ilginç gelmişti bana.
    İyi pazarler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalaar, ben de aynen D&R kampanyasindan almistim :D Size de iyi gunleeer :)

      Sil
  8. Özdilek AVM'de görmüştüm geçen gün ismini okuyana kadar eylül sıkıldı arabada arkasını okuyamamistim😀 ama yazdiklariniz çok ilgimi çekti çok merak ettim çünkü sevdiğim bir tarzı var sanırım kitabın 😊 teşekkür ederim 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben tesekkur ederiim. Ah evet ismi olunca minik Eylul'un sıkılmasi gayet normal :)

      Sil
  9. D&R kampanyasında benim de ilgimi çekmişti, neden almadım bilmiyorum :D Yazarın diğer kitaplarının ismi de çok ilginçmiş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Ikea Dolabinda Mahsur Kalan Hint Fakirinin ... Valla devamini hatirlayamadim :D

      Sil
  10. Çok ilgimi çekti Nermin, sen de harika anlatmışsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa cok tesekkur ederim Gokce Ablaa :)

      Sil
  11. çok sevindim hem tavsiyemizi kulak verip kitabı almana hem de okuyup beğenmene :) çok da güzel yorumlamışsın :) kalemine sağlık canım benim :=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye icin asil ben tesekkur ederim. Siz onermemis olsaydiniz sanirim hic almicaktim :)

      Sil
  12. bu aralar bayağı felsefi ve klasik romanlara yöneldim Lila'm ya. Ama içeriği hoşuma gitti bence tam benim ihtiyacım olan türden. (okuyucu gülüyor)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet zihnini yormayacak bir kitap caniim :)

      Sil