22 Kasım 2016 Salı

Ruhi Mücerret | Kitap İncelemesi

Kalın zırh , seni kendinden korumaz
En büyük dertler ve belalar kabul etmediğimiz hatalarımızdan kaynaklanır
 Ruhi Mücerret

Merhaba arkadaşlar. Bugün sizlerle geçen günlerde Küçük Bir Kitap Alışverişimde bulunan, dün bitirdiğim ve yazısını bir an önce yazmak istediğim bir kitabı paylaşıyorum. 
Konuğumuz Murat Menteş'in kaleminden Ruhi Mücerret. İstiklal Harbi'nin son gazisi, 100 yaşındaki milli kahramanımız Ruhi Mücerret...

Daha ilk sayfadaki diyalogla beni içine çekti bu kitap.

"Hayat nasıl gidiyor?"
"Yaşayan birine sor."
"Dün görüşemedik, nerelerdeydiniz?"
"30 sene evvel bana '3 ay ömrünüz kaldı' diyen doktorun cenaze merasimindeydim."
"Toprağı bol olsun."

Kimin, ne zaman bu hayata veda edeceğini hiçbirimiz bilmiyoruz sonuçta...


Ruhi Mücerret, Murat Menteş'in okuduğum ilk kitabı. Namını çok duymuştum. Eserlerinin nasıl olduğuna dair bir fikrim vardı. Ama açıkçası bu kadar etkileneceğimi düşünmemiştim. Ben normalde bir kitabı okurken ağlamışımdır, duygulanmışımdır amaaa ilk defa bir kitabı okurken sesli sesli güldüm, şaşkınlıktan oluşan tepkilerimi kontrol edemedim. Ruhi Mücerret'in o samimiyetini, o tatlılığını, o tontoş dedeliğini, esprilerini, laflarını, 'mezarıma sanırım ..... yazdıracağım' demelerini, kısaca her şeyini öyle güzel hissettim ki okurken... Sanki bir kitap okumuyorum da o kitabı yaşıyorum ya da sanki bir bilim kurgu filmi izliyormuşum da olaylar beklemediğim yönde gelişince aşırı şaşırıyormuşum gibiydi. Ya da böyle bir şeydi. Anlayın işte tarif bile edemiyorum. :) 

Kısaca konusundan bahsedeyim ama kısaca, çünkü söylediğim her şey kitap hakkında bir ipucu olabilir ve ben henüz okumayanlarınız için hiçbir ipucu vermek istemiyorum. 

Kitabımızın ana karakteri adı üstünde Ruhi Mücerret. Kendisi İstiklal Savaşı'nın yaşayan son gazisidir ve tam tamına 100 yaşındadır. Bir tanıdığı Ruhi Mücerret'ten Masum Cici'yi öldürmesini ister ve bu konuda da kendisine Civan Kazanova isimli bir genç yardımcı olur. Buralarda olaylaar, olaylaar diyorum. :) Ruhi Mücerret aynı zamanda Avni Vav isimli bir arkadaşından hala bir şeyler öğrenmektedir. Hı bir de kendisinden 70 yaş küçük birine platonik bir aşkla tutulmuştur.
Daha bir sürü şey anlatmak, söylemek istiyorum ama kendimi tutuyorum. Bence siz okuyun bunu biz öyle bir konuşalım. Çünkü kitaptaki olaylar silsilesi o kadar yaratıcı ki, öyle değişik düzenlenmiş ki 'Yok artık!' dediğiniz bir çok yer oluyor.

Kitabın en sevdiğim bir özelliğini de paylaşmak istiyorum. Kitap Avni Vav, Ruhi Mücerret ve Civan Kazanova'nın ağzından farklı bölümlerle anlatılmış. Yani Ruhi Amca'nın anlattıklarını okurken aklınızda bazı yerlerde soru işareti kalıyor. Sonra devamında Civan'ın anlattığı kısımları okuyunca olayın iç yüzünü öğrenip, kafanızdaki soru işaretlerini kaldırmış oluyorsunuz. Bence böyle bir anlatım çok daha güzel. Kişilere göre olaylar değerlendirilmiş oluyor en azından.

Neyse artık benim söyleyeceklerim bu kadar. Kitap hakkındaki yorumlarınızı bekliyorum. Son olarak kitaptan ufak tefek alıntılarla sizlere veda ediyorum. Görüşmek üzere...

*Mazideki kederleri hatırlamanın sağlayacağı koruma, unutmanın getireceği huzurun yanında bir hiçtir. Lakin aklın forsu hafızaya sökmez.
*Umut, gerçeklerle; umutsuzluk ise hayatla bağını gevşetiyor insanın.
*Bir insan acıdan delirdiğinde, diğerleri onun acısını değil, deliliğini görürler.
*Arzulamak, elde etmekten; hasret, kavuşmaktan; hatırlamak, unutmaktan bin kat şiddetliydi.
*Benim yaşımda aşk, kimin kollarında öleceğine karar vermektir. Aslında her yaşta öyledir.

12 yorum:

  1. ben kitabı sevmiştim ....

    YanıtlaSil
  2. Benim listemde var ama alt sıralarda, biraz yukarılara çekeyim bari :))

    YanıtlaSil
  3. Bulabilirsem alayım bu kitabı tesekkur ederiz bu arada kalemine saglik :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. İşte en sevdiğim konu kitaplar. Normalde ben bu kitabı görsem almam kapağı çekmedi beni. Çok samimi bir anlatımla bu kitap okuma hissi uyandırdınız. Okumaya değer hele de son gaziden dinleyeceksek bunu kesin okunmalı. Ekliyorum alışveriş liteme...
    İlginizi çekerse bende beklerim bloğuma kahve içer kitaplardan bahsederiz ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel ve samimi yorumunuz için teşekkür ediyorum. Elbette, kahve ve kitap varsa gelmez olur muyum hiç. :)

      Sil
  5. Benimde kitaplığımda okunmayı bekliyor bu ay listeme ekliyim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduktan sonra da dusuncelerini ogrenmek isterim. 😉

      Sil
  6. Heryerde bu kitabi goruyorum lakin cekici gelmiyordu. Taa ki buzamana kadar.. Ama busefer alip okuyacagim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet alip okumalisin. Cok eglenceli. 😊

      Sil