19 Eylül 2016 Pazartesi

📚🎶 Her Bir Telden 🎞☕

Ağır ağır ölür, yolculuğa çıkmayanlar, okumayanlar, müzik dinlemeyenler, gönlünde incelik barındırmayanlar.
Pablo Neruda

Mersin'den selamlar. Geçmiş bayramınız kutlu olsun. :) Bayram telaşı, Mersin'e dönmek için valiz hazırlama falan derken yine bir şeyler yazmaya pek vakit bulamadım. Dün Mersin'e döndüm ve yurduma yerleştim. Artık sizlerle daha sık görüşeceğiz, en azından öyle umuyorum.

Bugün biraz karışık bir liste sunmak istiyorum sizlere. Yayın başlığında da dediğim gibi her telden bir şeyler olacak. Sevdiğim bir film, çok ama çok beğendiğim bir kitap, hoş bir şarkı ve sık sık uğradığım bir mekan hakkında yazacağım bugün.


FİLM: If I Stay ( Eğer Yaşarsam)

2014'te vizyona giren filmin yönetmenliğini R.J. Cutler üstleniyor. Konusu:
 Başarılı bir müzisyen olma hayalleri kuran Mia Hall, müzikal kariyerine Juilliard Konservatuarı’nda devam etmek ile hayatının aşkı Adam’ın yanında olmak arasında bir karar vermek zorunda kalır. Fakat tam bu karar aşamasındayken ailesinde yaşanan önemli bir olay Mia’nın tüm dengelerini alt üst edecektir. Şimdi vereceği karara hayat ve ölüm arasındaki çizgiyi belirleyecek ve sadece geleceğini değil tüm kaderini etkileyecektir. (*)
(*)Beyazperde

Film hayattaki ikilemleri, seçenekler arasında hangi yoldan gideceğini bilmemeyi çok güzel anlatıyor. Bir nevi Arafta kalma olayını gözler önüne seriyor ve bunu yaparken de karakterlerini arada kalmanın ne kadar zor olduğunu öğretircesine sıkıştırıyor.



KİTAP: Dünyanın İlk Günü - Beyazıt AKMAN

Genç akademisyen Beyazıt AKMAN'ın bu kitabı yazması beş yılını almış. Okurken sizi öyle içine çekiyor ki, kitap okumuyorsunuz da sanki çok heyecanlı bir film izliyormuşçasına yaşıyorsunuz olayları. Bütün dünyanın kaderini değiştiren genç sultan Fatih'in fethini, aşkının peşinde koşan bir yeniçeriyi ve kimliğini arayan İtalyan bir seyyahın maceralarını anlatıyor Dünyanın İlk Günü.



MEKAN: TCHİBO

Daha öncede sizlere söylemiştim kahveyi çok sevdiğimi. Tchibo'da kahvesini çok sevdiğim mekanların başında geliyor. Dışarıdan bakınca "İnsanlar orada bir şeyler alırken, ben orada oturup kahve mi içeceğim ya!" diyebiliyorsunuz ki ben de böyle düşünürdüm önceleri. Daha sonra Tchibo'ya girdim ve o muhteşem kahve kokusu arasında kahvesini tattım ve gerçekten çok beğendim. En sık içtiğim kahvesi kesinlikle Filtre Kahve. Guatemala Grande kullanıyorlar kendi yaptıkları filtre kahvede. Ben daha hafif içimli olması için kendine Brazil Mild alıyorum. Kahvenizi istediğiniz kadar alıp, taze taze orada çektirebiliyorsunuz. Mersin'deki yerini çok beğenmesem de Adana'daki şubelerini çok seviyorum. Yolunuz düşerse bir uğrayın derim bu küçük kahve kokulu mekana. :)
Ayrıca yaza özel olarak yaptıkları Frozen'larda güzel. :)





MÜZİK: Take That -  Rule the World



4 yorum:

  1. Tchibo'yu bende çok seviyorum daha samimi geliyor diğer kahve dükkanlarından 😊

    YanıtlaSil
  2. geçen bir arkadaşda bana If I Stay filmini önermişti uzun zamandır izlemeyi düşünüyordum bu yazınızdan sonra artık bu gece izlerim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok guzel. Izledikten sonra da dusuncelerinizi paylasabilirsiniz. :)

      Sil